lördag 2 maj 2009

Bakgrundspapper med salt

Inspirerad av en tråd på pysselforumet (http://forum.pyssel.net/) har jag gjort eget bakgrundspapper igen. Denna gång med salt och distressrefiller. Så här gick jag tillväga:

1. Strö salt på vanligt 120 g vitt papper.
2. Blanda vatten och en droppe färg (distressrefill eller annan vattenlöslig färg) i en MiniMister (eller annan sprayflaska).
3. Spraya över pappret.
4. Låt självtorka (eller torka lite med en embossfön och låt sedan självtorka).
5. Pilla/Borsta loss saltet med fingrarna.
6. Stryk pappret för att få det slätt.

Jag gjorde flera papper med olika färger. Här är två kort jag gjort med dem:

Det gröna pappret är en blandning av färgerna “Faded jeans” och “Mustard seed”. Äppelstämpeln är från OctoberStamps och “GRATTIS” från MyCards.

Det sandfärgade pappret är gjort med färgen “Tea dye”. Två droppar behövdes eftersom färgen är så ljus. “Glad sommar”-stämpeln är från Pysselmyran och sandalerna från Reprint. 3D-klistermärkena har jag fått från mina föräldrar när de var i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar