fredag 1 augusti 2008

Skrynkligt bakgrundpapper

Om man tröttnar på att köpa mönstrat papper till sina kort kan man göra eget. Detta blir kladdigt men är väldigt roligt! Jag plastade in hela bordet innan jag började. Jag tog vanligt vitt tunnt 80-gramspapper. Dynorna jag använde var Impress men det går säkert bra med alla vattenlösliga dynor. Jag testade lite olika sätt att göra på men detta tyckte jag blev bäst:

1. Dra med en ljus dyna över pappret
2. Spraya på vatten (rätt mycket)
3. Skrynkla ihop (och försök få kladdiga sidan in, annars blir det jättekladdigt!)
4. Dra med en mörkare dyna över pappret
5. Dutta på lite extra av den ljusa färgen med en svamp
6. Spraya lite extra vatten
7. Lägg plant att torka

Här är två kort som jag gjort från det bruna pappret längst fram på bilden:

Stämpeln med texten, noterna och fjärilen är från Forma Hantverk. Fjärilen nere till höger på kortet är utklippt och satt på distanskuddar. Sedan är det dekorerat med guldigt glitterlim.

Babyskorna är en stämpel från Inkadinkado och är dekorerad med guldigt glitterlim på snörena. Texten “En liten tjej!” är en stämpel från Octoberstamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar